Předměty

Grafické a multimediální procesory

Laboratoř: SPLab
Garant: doc. Mgr. Pavel Rajmic, Ph.D.
Oblast: Interakce člověk-stroj, Zpracování medicínských signálů
Studium a semestr: Magisterské studium, 3. semestr

Cíl

Seznámit studenty s obvodovou podporou a implementací grafických a multimediálních operací, a dále s využitím jazyka OpenGL k zpracování obrazové informace. Využití moderních technologií Intel pro implementaci zpracování multimediálních signálů.

Výstup studia

Studenti získají znalosti z oblasti počítačové grafiky a budou ovládat implementaci grafických a multimediálních operací v jazyce OpenGL.

Anotace

Organizace obrazové paměti. Barevné modely a prostory. Principy a algoritmy 2D/3D modelování. Geometrické transformace. Osvětlování, stínování, viditelnost. Mapování a komprese textur, pixelové interpolace. Kvantování. Fourierova, kosinová a waveletová transformace. Huffmanovo kódování, LZ77, 78. JPEG, JPEG2000. Predikční kódování. Podpásmové kódování a vektorové kvantování. Multimediální rozšiřování instrukčního souboru, technologie SIMD. Graphic pipeline, vertex a pixel shadery, architektury moderních GPU, GPGPU, CUDA. Paralelizace. Standardy pro kódování zvuku s redukcí dat.

VUT odkaz:

http://www.vutbr.cz/studium/ects-katalog/detail-predmetu?apid=112688



« zpět na přehled